Instrukcja włączenia formularza kontaktowego - System CRM i oprogramowanie WMS Firmao

Instrukcja włączenia formularza kontaktowego

Formularz kontaktowy zintegrowany z systemem Firmao pozwala naszemu klientowi na skontaktowanie się z naszą firmą. Klient w formularzu podaje informacje takie jak np. imię i nazwisko (lub nazwa firmy), adres e-mail, treść wiadomości. Przesłanie formularza kontaktowego wiąże się z automatycznym dodaniem do systemu Firmao nowej firmy, której dane zostaną zaciągnięte z wypełnionego przez naszego klienta formularza.


Jak włączyć usługę formularz kontaktowy w systemie Firmao CRM?

W celu dodania do naszej strony formularza kontaktowego musimy do własnej strony internetowej dodać skrypt PHP, tj. wstawić poniższy kod wraz z uzupełnionymi polami login_api, hasło_api oraz ID_FIRMY.

<?php
if (isset($_POST['name'])) {
   $usr = base64_encode("login_api:hasło_api");
   $url =  "https://system.firmao.pl/ID_FIRMY/svc/v1/customers";
   $content = array(
   "label" => $_POST['name'],
   "name" => $_POST['name'],
   "emails" => $_POST['email'],
   "description" => $_POST['message']);
   $json = json_encode($content);
   $curl = curl_init($url);
   curl_setopt($curl, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "POST");
   curl_setopt($curl, CURLOPT_HEADER, false);
   curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
   curl_setopt($curl, CURLOPT_HTTPHEADER,
   array("Content-type: application/json; charset=UTF-8", "Authorization: Basic $usr"));
   curl_setopt($curl, CURLOPT_POSTFIELDS, $json);
   $json_response = curl_exec($curl);
   $status = curl_getinfo($curl, CURLINFO_HTTP_CODE);
   if ( $status != 201 && $status != 200) {
    die("Error: call to URL $url failed with status $status, response $json_response, curl_error " . curl_error($curl) . ",     curl_errno " . curl_errno($curl));
   }
   curl_close($curl);
   $response = json_decode($json_response, true);
   echo "Dziękujemy za kontakt";
} else {
?>
	<link rel="stylesheet" href="https://cdn.jsdelivr.net/npm/bootstrap@4.3.1/dist/css/bootstrap.min.css" >
	<div style='padding: 20px; max-width: 800px;'>
        <form method="post">
            <div class="form-group">
                <label for="name">Nazwa</label>
                <input type="text" id="name" name="name" class="form-control" placeholder="Nazwa" >
            </div>
            <div class="form-group">
                <label for="email">Adres email</label>
                <input type="email" class="form-control" name="email" id="email" placeholder="jan.kowalski@firmao.pl">
              </div>
            <div class="form-group">
                <label for="message">Wiadomość</label>
                <textarea class="form-control" name="message" id="message" rows="3"></textarea>
              </div>
            <button type="submit" class="btn btn-primary">Wyślij</button>
        </form>
    </div>
<?php } ?>

Ważne! Zamiast ID_FIRMY musimy wpisać identyfikator naszej firmy widoczny w pasku adresowym przeglądarki. Natomiast login oraz hasło do API znajdziemy w ustawieniach firmy w zakładce „Integracje”. Z górnego menu wybieramy „API”, następnie kopiujemy login oraz generujemy nowe hasło poprzez zaznaczenie pola „Wygeneruj i pokaż nowe hasło”.


Wskazówka: Skrypt do utworzenia formularza kontaktowego możemy dowolnie modyfikować. W celu uzyskania informacji o kodach pól możemy skontaktować się z działem wsparcia Firmao poprzez e-mail: kontakt@firmao.pl.


Jak działa funkcjonalność formularza kontaktowego?

Dzięki formularzowi kontaktowemu potencjalni klienci będą mogli przesłać nam wszelkie informacje bądź pytania, bez potrzeby wyszukiwania na stronie naszego adresu e-mail lub numeru telefonu, niezależnie od godzin naszej pracy.


W systemie Firmao CRM zostanie dodana nowa firma wraz z uzupełnionym adresem e-mail oraz opisem, który zawiera wiadomość od klienta zapisaną w formularzu.


Zalety stosowania formularzy kontaktowych:

  • łatwość komunikacji — formularze kontaktowe umożliwiają użytkownikom szybkie i łatwe przekazanie zapytań, opinii lub problemów;
  • kontrola nad danymi — właściciele stron mogą kontrolować dane, które są zbierane od użytkowników, co pozwala na lepsze zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań;
  • profesjonalizm — obecność formularza kontaktowego na stronie internetowej świadczy o profesjonalizmie i dbałości o potrzeby klientów, co może przyczynić się do budowania zaufania i wiarygodności marki;
  • dostępność 24/7 — formularze kontaktowe są dostępne przez całą dobę, co pozwala użytkownikom na wysłanie wiadomości w dowolnym momencie, niezależnie od godzin pracy obsługi klienta.
O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview