- /
- /
Instrukcja włączenia formularza kontaktowego
Formularz kontaktowy zintegrowany z systemem Firmao pozwala naszemu klientowi na skontaktowanie się z naszą firmą. Klient w formularzu podaje informacje takie jak np. imię i nazwisko (lub nazwa firmy), adres e-mail, treść wiadomości. Przesłanie formularza kontaktowego wiąże się z automatycznym dodaniem do systemu Firmao nowej firmy, której dane zostaną zaciągnięte z wypełnionego przez naszego klienta formularza.
Jak włączyć usługę formularz kontaktowy w systemie Firmao CRM?
W celu dodania do naszej strony formularza kontaktowego musimy do własnej strony internetowej dodać skrypt PHP, tj. wstawić poniższy kod wraz z uzupełnionymi polami login_api, hasło_api oraz ID_FIRMY.
<?php
if (isset($_POST['name'])) {
$usr = base64_encode("login_api:hasło_api");
$url = "https://system.firmao.pl/ID_FIRMY/svc/v1/customers";
$content = array(
"label" => $_POST['name'],
"name" => $_POST['name'],
"emails" => $_POST['email'],
"description" => $_POST['message']);
$json = json_encode($content);
$curl = curl_init($url);
curl_setopt($curl, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "POST");
curl_setopt($curl, CURLOPT_HEADER, false);
curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_HTTPHEADER,
array("Content-type: application/json; charset=UTF-8", "Authorization: Basic $usr"));
curl_setopt($curl, CURLOPT_POSTFIELDS, $json);
$json_response = curl_exec($curl);
$status = curl_getinfo($curl, CURLINFO_HTTP_CODE);
if ( $status != 201 && $status != 200) {
die("Error: call to URL $url failed with status $status, response $json_response, curl_error " . curl_error($curl) . ", curl_errno " . curl_errno($curl));
}
curl_close($curl);
$response = json_decode($json_response, true);
echo "Dziękujemy za kontakt";
} else {
?>
<link rel="stylesheet" href="https://cdn.jsdelivr.net/npm/bootstrap@4.3.1/dist/css/bootstrap.min.css" >
<div style='padding: 20px; max-width: 800px;'>
<form method="post">
<div class="form-group">
<label for="name">Nazwa</label>
<input type="text" id="name" name="name" class="form-control" placeholder="Nazwa" >
</div>
<div class="form-group">
<label for="email">Adres email</label>
<input type="email" class="form-control" name="email" id="email" placeholder="jan.kowalski@firmao.pl">
</div>
<div class="form-group">
<label for="message">Wiadomość</label>
<textarea class="form-control" name="message" id="message" rows="3"></textarea>
</div>
<button type="submit" class="btn btn-primary">Wyślij</button>
</form>
</div>
<?php } ?>
Ważne! Zamiast ID_FIRMY musimy wpisać identyfikator naszej firmy widoczny w pasku adresowym przeglądarki. Natomiast login oraz hasło do API znajdziemy w ustawieniach firmy w zakładce „Integracje”. Z górnego menu wybieramy „API”, następnie kopiujemy login oraz generujemy nowe hasło poprzez zaznaczenie pola „Wygeneruj i pokaż nowe hasło”.
Wskazówka: Skrypt do utworzenia formularza kontaktowego możemy dowolnie modyfikować. W celu uzyskania informacji o kodach pól możemy skontaktować się z działem wsparcia Firmao poprzez e-mail: kontakt@firmao.pl.
Jak działa funkcjonalność formularza kontaktowego?
Dzięki formularzowi kontaktowemu potencjalni klienci będą mogli przesłać nam wszelkie informacje bądź pytania, bez potrzeby wyszukiwania na stronie naszego adresu e-mail lub numeru telefonu, niezależnie od godzin naszej pracy.
W systemie Firmao CRM zostanie dodana nowa firma wraz z uzupełnionym adresem e-mail oraz opisem, który zawiera wiadomość od klienta zapisaną w formularzu.
Zalety stosowania formularzy kontaktowych:
- łatwość komunikacji — formularze kontaktowe umożliwiają użytkownikom szybkie i łatwe przekazanie zapytań, opinii lub problemów;
- kontrola nad danymi — właściciele stron mogą kontrolować dane, które są zbierane od użytkowników, co pozwala na lepsze zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań;
- profesjonalizm — obecność formularza kontaktowego na stronie internetowej świadczy o profesjonalizmie i dbałości o potrzeby klientów, co może przyczynić się do budowania zaufania i wiarygodności marki;
- dostępność 24/7 — formularze kontaktowe są dostępne przez całą dobę, co pozwala użytkownikom na wysłanie wiadomości w dowolnym momencie, niezależnie od godzin pracy obsługi klienta.